Alcantara eens per week stofzuigen (controleer met de hand of de zuigmond volledig glad is en geen scherpe
uitsteeksels heeft). Daarna afnemen met klamvochtige theedoek. In geval van een vlek, eerst de aard van de vlek controleren.
90% van alle vlekken kunnen met water en shampoo worden verwijderd.
Indien u zelf gaat reinigen dan eerst op een niet zichtbaar gedeelte uit proberen om te zien of er geen blijvende verandering of verkleuring ontstaat.
Vlekken altijd van buiten naar binnen verwijderen. Gebruik beslist geen Aceton!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een timing :))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja maar wel hetzelfde gejat van dezelfde site :))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gejat? Het gaat om het juiste antwoord. En dat hoef je niet allemaal uit je hoofd te weten, hoor.
Je bedoelt de stof, alcantara?

Eens per week stofzuigen (controleer met de hand of de zuigmond volledig glad is en geen scherpe
uitsteeksels heeft). Daarna afnemen met klamvochtige theedoek. In geval van een vlek, eerst de aard van de vlek controleren.

90% Van alle vlekken kunnen met water en shampoo worden verwijderd. Voor groot onderhoud kunt je afneembare hoezen het beste chemisch laten reinigen.

Indien je zelf gaat reinigen dan eerst op een niet zichtbaar gedeelte uitproberen om te zien of er geen blijvende verandering of verkleuring ontstaat. Vlekken altijd van buiten naar binnen verwijderen. Gebruik beslist geen Aceton.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook jij bent een google en knip en plak talent :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, soms wel. Maar nooit zonder bronvermelding, anders vind ik 't niet eerlijk :)
Alcantara stop je gewoon in de wasmachine en behandel je op het fijnwasprogramma, tenminste als het voor de rest van het kledingstuk ook zo behandeld kan worden.
Als het als kraagje op een wollen jasje zit kan dat natuurlijk niet, maar een vet geworden kraagje kun je dan met wat in lauw warm water opgelost fijnwasmiddel en een zacht borsteltje reinigen.
Ik heb jarenlang herenjacks en kolberts verkocht van Alcantara en hun eenvoudige wasbehandeling alsmede het lichte gewicht waren altijd het succes van het produkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb wel eens gelezen dat je vlekken in een alcantara bank er het beste uit kunt halen met shampoo en spa blauw. (met een zachte spons inwrijven en zachtjes opdeppen met een schone doek) Dit vanwege de kalkvlekken die je risceert met kraanwater.