Heerst er een spinnenplaag?

Elke dag opnieuw kan ik de webben rondom en in mijn huis en auto verwijderen, om ze vervolgens de dag er op weer te gaan verwijderen. Ik word er gek van, heerst dat nu? En wat kan ik er aan doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Een plaag zou ik het niet noemen, het valt me wel op dat er dit jaar veel spinnen en weinig muggen zijn. Dat heeft ongetwijfeld met elkaar te maken.

Wat je eraan kan doen: je er minder druk om maken. Spinnen zijn heel nuttige dieren. Je doet jezelf een groot plezier door je er niet gek door te láten maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Jij verwijderd het spinnenweb, maar die spin heeft zich verstopt, en gaat gewoon weer aan de gang. Ik heb hetzelfde probleem, een spin zit ergens in mijn autospiegel, ik haal het web weg, en de volgende ochtend is er weer een. Het enige is, of de spinnen vangen, of gif spuiten. Ik probeer ze maar te vangen, en anders so what, haal het web even weg. Je zult er toch niet echt gek van worden? Kwestie van een paar minuten raggen.

Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk heerst er geen spinnenplaag, maar een insectenplaag. Spinnen vangen insecten met hun web; daarom worden ze actief. De echte spinnentijd begint pas tegen september.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er zijn altijd veel spinnen, maar ze vallen nu meer op omdat het vaak regent en de webben daar zichtbaarder van worden. Normaal lijkt het of er in september meer spinnen zijn, omdat dan s ochtends ook alles zo vochtig is. Ik zou ze trouwens niet bestrijden maar koesteren; liever een spin dan een mug, toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat denk ik niet. Het probleem is, dat jij waarschijnlijk te schoon op jezelf bent en spinnen houden van schone plekken.