Ongedierte in mijn bed!!

Zo net lag ik lekker met mijn iPod filmpjes te kijken op YouTube tot plots een zilvervisje over mijn bed liep!!!
Over het houten omhulsel wat mijn matras draagt..
Ik sloeg hem weg en hij begon heel snel te lopen, hij ging weer onder mijn matras !!!
Help hoe krijg ik deze zilver visjes weg...
Moet we niet aan denken dat ze s nachts als ik slaap op me zitten help !!!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Oei, zilvervisjes zijn meestal in ieder geval met z'n tweetjes....

Vaak in de buurt van "natte "ruimtes, dus wc, badkamer..
Ze zijn razendsnel. Houden zich dood al je ze vangt. Totdat ze er ineens vandoor gaan. De slimmerikken...

Ga lekker in de kamer op de bank slapen vannacht en ga morgen eens rustig op zilvervisjesjacht. Dat kost tijd, om te ontdekken waar ze vandaan komen.

^^
Bestrijding
Als u in huis een enkel oven- of zilvervisje ziet, zijn preventieve maatregelen voldoende om overlast voor te zijn. Zilvervisjes kunt u met een huismiddeltje bestrijden, zoals een halve aardappel in een open plastic zak.

Zilvervisjes komen veel voor in woningen. Bij overlast is het belangrijk om na te gaan met welk beestje u te maken heeft. Het papiervisje kan veel schade toebrengen aan boeken, behang of kleding, en is daarmee oorzaak van de meeste overlast. Het zilvervisje doet meestal weinig kwaad. Bestrijding is zelden nodig.

Zilvervisjes zijn zilverachtig glanzende kruipende insecten, die wegvluchten als ze worden gestoord. De diertjes lijken op elkaar, maar hebben uiteenlopende voorkeuren voor temperatuur en vochtigheid, waarvan u gebruik kunt maken om de beestjes te bestrijden. Papiervisjes kunnen veel schade veroorzaken in warme, goed geïsoleerde woningen terwijl de aanwezigheid van zilvervisjes wijst op een vochtprobleem. Buiten de materiële schade die de visjes kunnen geven, kunnen ze allergische reacties oproepen bij mensen die hiervoor gevoelig zijn.

Tips
Breng behang naadloos aan; papiervisjes gaan graag achter loszittende delen zitten.
Controleer boekenkasten en schilderijen regelmatig op vraatschade, vooral als ze staan opgeslagen in een warme ruimte.
Zorg voor voldoende ventilatiemogelijkheden in huis.

http://www.milieucentraal.nl/pagina.aspx?onderwerp=Zilvervisjes#Bestrijding_
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gelukkig..
En dan vandaag maar eens rustig kijken naar de mogelijkheden.
Smerig idee, die beestjes. Maar ze doen verder geen kwaad. Je hebt ze alleen niet uitgenodigd. Heb er zelf ook last van gehad totdat DE BUREN een nieuwe badkamer kregen. Nooit meer een zilvervis gezien!

Andere antwoorden (2)

* Breng behang naadloos aan; papiervisjes gaan graag achter loszittende delen zitten.
* Controleer boekenkasten en schilderijen regelmatig op vraatschade, vooral als ze staan opgeslagen in een warme ruimte.
* Zorg voor voldoende ventilatiemogelijkheden in huis.
* Zilvervisjes, ovenvisjes en papiervisjes moeten op verschillende wijze bestreden worden. Bij twijfel is het aan te raden enige exemplaren op te sturen naar het KAD en op naam te laten brengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
^Zelfde site gevonden....
Het zal wel een papiervisje geweest zijn, die komen het meest voor in woningen. Zoveel mogelijk papier en kartonnen dozen wegdoen, want daar leven ze in. Het voorkomen van die beestjes heeft ook niets te maken met een schoon of een vies huis, maar het is wel van belang dat je dagelijks goed ventileert. Zo zorg je voor een drogere atmosfeer in je huis, en die beestjes houden juist van een vochtige omgeving. Als je gewoon papierbehang in je kamer hebt, kun je dat het beste vervangen door glasvezelbehang. Zelf heb ik ze ook gehad en ik heb er de gemeentelijke ongediertebestrijdingsdienst bij moeten halen, dan ben je er wel gegarandeerd vanaf. En bedenk: voor ieder visje dat je ziet, zitten er 25 ergens in je huis die je niet ziet. Dat laatste heb ik niet zelf bedacht, maar gehoord van de man die mijn huis kwam uitgassen.