Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg je een olievlek uit een spijkerbroek?

Ik heb in al mijn onhandigheid olie gemorst op mijn spijkerbroek. Is er een manier om het er nog uit te krijgen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Afwasmiddel op de vlek doen, poosje laten in trekken en vervolgens gewoon in de wasmachine. Zo heb ik eens een flinke vetvlek van frituurolie uit mijn spijkerrokje gekregen. Maak je broek niet eerst nat, dan trekt het afwasmiddel minder goed in de stof.

Toegevoegd na 3 minuten:
Oh, wacht vooral niet te lang! Hoe eerder je met de behandeling begint, hoe beter het resultaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ooit eens gehoord dat ossegalzeep goed werkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is van H&G een speciaal middel voor olie-en smeervlekken.. helpt echt!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gegoogeld:
Soms kunnen vet- en olievlekken gedeeltelijk worden geabsorbeerd door ze te olievlekken bestrooien met aardappelmeel/zaagsel. Laat het meel/zaagsel eerst een poosje inwerken alvorens het eruit te borstelen.
Een andere manier om vetvlekken aan te pakken, is de vlek te bedekken met grauw papier (ongelijmd donkergrijs pakpapier of wit keukenpapier) en er met een warm strijkijzer over heen te gaan. Door de warmte wordt het vet vloeibaar en kan het door het absorberende papier worden opgezogen.
Smeer een dikke klodder groene zeep op de vlek, dit wel eventjes laten inwerken, en was het gewoon in de wasmachine. De vlek verdwijnt als sneeuw voor de zon !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding