Weet iemand een manier om duiven definitief uit de buurt te houden?

Het worden er elk jaar meer en buiten hun vele poep irriteer ik mij mateloos aan dat onafgebroken gekoer.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is je woon situatie? Dorp stad?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/voorkom-duiven-balkon.17905

Het beste antwoord

Blijven verjagen.
En vooral niet voeren.
Het nadeel is dat ze ook op voer komen wat je voor de andere lieve kleine vogeltjes beschikbaar stelt.

Zelf kun je op balkons of vensterbanken werken met de flexibele pennen die op kunststof strips zitten. Deze zijn makkelijk te plaatsen en zorgen ervoor dat de duiven er niet kunnen landen. Het nadeel is wel dat je huis al snel op een vesting kan gaan lijken en erg fraai is het natuurlijk ook niet.
http://dier-en-natuur.infonu.nl/vogels/51356-overlast-van-duiven-en-wat-is-er-aan-te-doen.html

Rentokil Aviplast is zo veelzijdig dat het geplaatst kan worden op bijna elk onderdeel van uw gebouw waar vogels graag gaan zitten, zoals richels, veiligheidscamera's, lichten, schoorstenen en dakgoten. De kunststof stroken met roestvrijstalen pinnen verhinderen dat vogels er neerstrijken. Dit type duivenwering is snel en kostenefficiënt te installeren.

http://www.rentokil.nl/technische-ondersteuning/onze-diensten-en-oplossingen/vogelwering/aviplast/index.html?gclid=CPePnbCNk6gCFVA03godSmg7DQ
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Wat is 'uit de buurt'? Van je balkon? Dan kan gaas of een net helpen.
Uit bomen en van daken in de buurt? Dat gaat je niet lukken.
Ze laten zich soms afschrikken door bijvoorbeeld cd's die aan een touwtje hangen, schrikdraad is een (duurdere) optie.
Is het overlast waar de hele buurt over klaagt, meld het dan bij je gemeente, die kunnen bijvoorbeeld tillen neerzetten waar ze in nestelen, en waar de eieren dan door nep-eitjes worden vervagen.

Toegevoegd na 23 seconden:
vervagen=vervangen ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hongerige katten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt een paar keer iemand met een valk inhuren, die komt dan een dagje rondjes vliegen. Dan ben je van alle vogels in de buurt verlost voor een flinke tijd.