dat zou niet de bedoeling moeten zijn...

kunnen verschillende oorzaken zijn:

* misschien is het de ruimte waar de machine staat en niet de machine zelf. beter luchten dan.
* geen lekker ruikend wasmiddel, dan gaat de machine ook minder lekker ruiken door de restje die achterblijven.
* stinkt ie tijdens het wasje draaien? ruikt het verbrand? of naar plastic? dan is er meer aan de hand..uitzetten en even na (laten) kijken, misschien iets mis met bedrading oid.
* de machine al een tijdje niet meer gebruikt? kan zijn dat er een laagje water inzit dat is gaan stinken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan komen doordat wasgoed te lang in de trommel ligt voordat je het eruit haalt, of slechte ventilatie.

Kijk of je zeepbakje de oorzaak kan zijn, hier blijft vaak veel waspoeder achter. Een wasmachine kan ook gaan stinken als je constant teveel waspoeder gebruikt.

Tip: kookwas draaien met een flinke schep soda erin.

Controleer die rubber rand eens op zwarte vlekjes Dit is namelijk vetluis en veroorzaker van de lucht. Je zou een nieuwe rand kunnen laten plaatsen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vetluis... daar ben ik even verder naar gaan zoeken. Gatver, dat wist ik helemaal niet! En inderdaad hou ik soms mijn hart vast bij de witte fijne was, omdat er soms vieze vette klontjes op zitten, die haast niet meer weggaan. Ontzettend goeie tip, Marita! Bedankt!! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
penny, met witte was kan het inderdaad erg vervelend zijn. Heel lastig om er weer uit te krijgen. Geen dank hoor, hopelijk kun je er iets mee.
mijn tip is ook kookwas draaien, alleen ik doe er een halve fles azijn bij in.
Rieneke1
14 jaar geleden
Als er geen was in de machine zit laat ik altijd het deurtje open staan zodat de machine kan luchten. Doe ik dit niet dan stinkt het inderdaad. Er zit immers altijd nog vocht in wat dan muf gaat ruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, is ook mijn bevinding +1
Wij hebben hetzelfde probleem (gehad), voornamelijk door teveel milieubewust wassen ; weinig afbreekbaar wasmiddel, lage temperaturen etc. Als de wasmachine draaide kwam er uit de afvoerslang op een gegeven moment een verschríkkelijke putlucht. Gelukkig was en rook de was zelf wél schoon ; het zat hem echt in de afvoerslang.
We hebben op meerdere manieren geprobeerd hem schoon te maken, maar uiteindelijk bleek vervangen toch de beste remedie. Tot over een jaar of vijf a tien weer natuurlijk.....dan beginnen we vermoedelijk weer van voren af aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik draai eens per twee maanden een lege trommel met een halve fles schoonmaak azijn en maak het zeepbakje dan schoon met HG sanitair, schimmel-, vocht-, en weerplekken reiniger. Het zeepbakje kun je er uit halen en als je dan de binnenkant ziet waar de schuiflade inzit...je schrikt, zo vies :-p
En een tip: laat de deur vd wasmachine los staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De bovenstaande antwoorden ten spijt (ook mogelijk!): ik vermoed dat de afvoerbuis waarop jouw wasmachine aangesloten is geen zwanenhals heeft. Dat is een S-vormige constructie in deze buis (S- een kwartslag gedraaid) die door het zodoende veroorzaakte 'waterslot' ervoor zorgt dat je de riolering (de putlucht) niet rukt.
Kijk er eens naar. Mocht het zo zijn: zwanenhals aanbrengen dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zal er water in zijn blijven staan, waarschijnlijk omdat de afvoer verstopt zit.
Even goed checken, anders kan het straks gaan overstromen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat komt omdat de meeste mensen veel te veel wasmiddel gebruiken. Dit kan je zien door de afvoer even uit de zwanenhals te halen waarschijnlijk zie je dan een hoop grijze prut zitten. Tip gebruik ongeveer 75% minder dan dat de wasmiddelfabrikanten aangeven. is het niet schoon genoeg kun je wat meer gebruiken. En zoals bovenstaande antwoorden was regelmatig op 90/95 graden zonder wasmiddel maar met wat schoonmaakazijn of wat bleek. hierdoor zullen de resten wasmiddel en bacterien weggaan en de geur . Er is ook speciaal schoonmaak middel voor de wasmachine en vaatwasser te koop bij de betere speciaalzaken zoals expert. vraag er even naar is van merloni (indesit)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denk ook aan het filter van de wasmachine. Veelal te vinden aan de voorzijde van de wasmachine, achter een klepje. Hierin worden de ergste afvalresten opgevangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt bij de Handyman een goedje kopen waarmee je je wasmachine helemaal schoon kunt spoelen. Is niet zo duur en werkt erg goed.

En anders gewoon een keer leeg draaien, op de kookstand, met een flinke scheut wasverzachter erin
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wasmiddelen bevatten tegenwoordig natuurlijke enzymen. Deze gedijen en vermenigvuldigen zich heel goed op een temperatuur van 30 a 40 graden. Daardoor gaat de was en de wasmachine stinken. Laat de wasmachine 1 keer per week op 95 graden draaien. Met of zonder was. De hoge temeratuur breekt de enzymen af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik laat 1x per week zeker mijn machine een programma draaien vam 95 graden (om oude zeepresten te verwijderen), daarnaast houd ik na elke wasbeurt de deur en het doseerklepje open zodat ze kunnen luchten. mischien werkt het voor jou ook wel?