waarom stink de wasmachine zo?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat komt omdat de meeste mensen veel te veel wasmiddel gebruiken. Dit kan je zien door de afvoer even uit de zwanenhals te halen waarschijnlijk zie je dan een hoop grijze prut zitten. Tip gebruik ongeveer 75% minder dan dat de wasmiddelfabrikanten aangeven. is het niet schoon genoeg kun je wat meer gebruiken. En zoals bovenstaande antwoorden was regelmatig op 90/95 graden zonder wasmiddel maar met wat schoonmaakazijn of wat bleek. hierdoor zullen de resten wasmiddel en bacterien weggaan en de geur . Er is ook speciaal schoonmaak middel voor de wasmachine en vaatwasser te koop bij de betere speciaalzaken zoals expert. vraag er even naar is van merloni (indesit)

Denk ook aan het filter van de wasmachine. Veelal te vinden aan de voorzijde van de wasmachine, achter een klepje. Hierin worden de ergste afvalresten opgevangen.

ik laat 1x per week zeker mijn machine een programma draaien vam 95 graden (om oude zeepresten te verwijderen), daarnaast houd ik na elke wasbeurt de deur en het doseerklepje open zodat ze kunnen luchten. mischien werkt het voor jou ook wel?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100