1. Doe de hoes binnenstebuiten

2. Steek je handen erin, allebei naar één hoek.

3.Maak van de punten waar je je handen in hebt gestoken een soort handschoenen, waarmee je de 2 punten van de donsdeken vastpakt (Wel de goeie punten natuurlijk)

4.Nu trek je je handen terug uit de hoes, maar je hoet de punten van de donsdeken vast met de punten van de hoes.

5. Als je handen er helemaal uitzijn blijf je de punten vast houden en sla je ermee, net alsof je een handoek uitklopt.

6. Tadaa, de donsdeken zit keurig netjes in de hoes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

laken binnestebuiten draaien.
Dan armen in het laken en de 2 achterste hoekpunten vastpakken.
dan de punten van het donsdek vastpakken, en het laken eroverheen schuiven.
Je kunt het ook met knijpers in de hoeken proberen
anneliez
13 jaar geleden
Ik denk dat je het hebt over een dekbed en een dekbedovertrek, zoals wij die hier noemen.
Wat ik altijd doe, is het overtrek binnenstebuiten keren, van binnen mijn handen in de verste punten steken, dus de punten die aan de kant van je hoofd komen. Dan pak ik met mijn handen in de punten van het overtrek de punten van het dekbed vast. Vast blijven houden en het overtrek eroverheen kieperen. Dan leg ik hem op mijn bed, haal mijn handen eruit en pak van de buitenkant de punten van het overtrek, met daarin de punten van het dekbed beet, en dan schud ik het hele geval verder recht. Het is even wat gedoe, maar je wordt er op een gegeven moment best handig in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leg het hoeslaken op jou bed .
Pak de linkerpunt van het dekbed en ga met die punt naar de linksboven kant van het laken .
Doe het zelfde rechts .
Pak de bijde punten en schud er een beetje mee .
Gooi alles zover mogelijk op het bed .
Pak de rechtsonder punt van het dekbed en breng het naar de linksonder punt van het hoeslaken .
Doe het zelfde rechts .
Pak de beide punten bij de onderkant en een beetje wapperen .
Pak nu de uiteinde van de opening en dan een beetje wapperen en leg het over het bed .