Wat kan je het beste doen als je sop/schuim in je wasmachine hebt?

Na een was beurt is de sop omgezet in schuim. Maar hoe krijg je al het schuim uit de wasmachine?

Toegevoegd na 6 minuten:
:) sorry :)

Het gaat is om handsop waar je normaal je handen mee wast.

Toegevoegd na 26 minuten:
Er is geknoeid met zeepsop, en dat heeft als eigenschap dat het gaat schuimen, en nu zit de wasmachine vol met schuim.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
55.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb nooit sop/ schuim in de wasmachine. Misschien doe je er teveel in.

Het beste antwoord

Met een ouderwets stuk zeep door het schuim gaan, deze lost het schuim op als sneeuw voor de zon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dan heb je al teveel wasmiddel gebruikt, overkomt mij ook wel eens.
Ik laat de was dan nogmaals spoelen en dan is het weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgende keer veel minder waspoeder in de wasmachine doen. Hoe meer waspoeder, hoe meer sop. En nog 1 keer aanzetten, maar zonder iets erin. Grote kans dat alle sop dan weg is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
te veel zeep gebruik.. als het mij overkomt laat ik de wasmachine open staan.. nadat ik alles eruit heb gehaald
de sop lost op en ''lijkt te verdwijnen ..daarna gewoon droog vegen met een doek

bovenstaand kan je pas doen als het je laatste wasbeurt is geweest.. zo niet, stop je gewoon weer kleren in de wasmachine en minder zeep
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Altijd veel minder zeep gebruiken dan op pak/fles etc. staat, zoveel heb je echt niet nodig.
Als in de wasmachine nu nog sop zit na het wassen: haal eerst het zeepbakje uit de machine en maak dat schoon, en laat daarna de machine leeg (en zonder zeep) draaien.
Als je 'm af en toe op 90 graden laat draaien (leeg dus), voorkom dan wel verhelp je ook gelijk wasluis, oftewel vetluis (zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vetluis ). Dus dan sla je misschien gelijk 2 vliegen in 1 klap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik spreek uit ervaring... zelf heb ik het ook al een paar keer meegemaakt, zo'n overvloed aan schuim in mijn wasmachine! Als ik nu zie dat mijn gordijnwas te veel schuimt, los ik snel een lepel zout op in wat water en schenk dat in het bakje voor het wasmiddel. Probleem opgelost !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook (sinds ik vloeibaar wasmiddel ) gebruik, vaak teveel schuim. Soms centrifugeert hij dan ook niet goed(dan kan het water niet weg).
idd minder wasmiddel gebruiken en toch teveel schuim dan gewoon nog een keer spoelen dan zonder waspoeder of wanneer de was minder droog centrifugeert nog een keer extra centrifugeren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker die toevoegingen ;-)

Dagje wachten en weg is het,
Als je geen tijd heb, spoelwas, koud, zonder wasgoed, mag ook met want waarschijnlijk zit het ook nog in de was, maar dan zal je het waarschijnlijk een paar keer moeten herhalen.