Hoe verwijder ik vochtschimmel in mijn wasmachine

Ik heb t deurtje altijd open na t wassen en de wasmachine staat in een niet vochtige ruimte. Reinigingtabletten en soda helpen niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik had dit vroeger ook,nu giet ik maandelijks een liter azijn in het wasvakje en laat de machine zonder was op een programma van 90 graden draaien. Zo ontkalk je en reinigd je je wasmachine,Suc6!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Probeer eens je machine op 90 (of 95 graden) te laten draaien met soda, waarschijnlijk is het probleem dan opgelost.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De wasmachiene zoveel mogelijk met de hand reinigen met sop door bv het bakje van de wasmiddel goed te reinigen. Als je alleen met vloeibaar wast dit af en toe afwissellen met poeder. Verder kun je op 95 graden een oud laken wassen oid (lege trommel lijkt me niet geweldig voor de lagers) met chloorbleek in het wasmiddel bakje.