Wat kun je doen aan gele okselplekken in witte overhemden?

Hoe kun je ze tegengaan? En hoe kun je ze schoonkrijgen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Wrijf de plekken in met groene of bruine zeep en doe tegelijkertijd een schepje ecologisch zuurstufbleekmiddel van "ecover" in de machine.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik ga ze zelf tegen door witte t-shirts eronder te dragen. Dat is niet alleen frisser, maar die kan ik bleken en/of op 60 graden wassen. Het t-shirt vangt het zweet op.

Eventueel kan je andere deodorant proberen, maar ik vind het zelf het prettigst om een t-shirt te dragen. Staat ook netter, soms schijnt een wit overhemd door.

Toegevoegd op 22-06-2009 19:38:08
Je kunt het overhemd met een beetje azijn behandelen voor het wassen. Drogen in de zon helpt ook wel wat bleken.

Toegevoegd op 22-06-2009 19:41:37
TIP: zoek in Google op "gele plekken oksels" . Je krijgt dan ook best veel wastips op diverse fora.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien is het voor een man ook anders?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet natuurlijk geen gewoon T-shirt nemen - dat zit niet lekker en het ziet er raar uit. Neem zo'n wit shirt dat *bedoeld* is om onder een overhemd te dragen, en dat er juist raar uitziet als je het als T-shirt draagt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede aanvulling. Ik vind de gewone t-shirts (witte, hema) helemaal niet verkeerd zitten en je ziet ze niet onder een overhemd of blouse. Maar wel een goed idee om eens te kijken naar de speciale shirts.
draag van die okselpads onder je oksels. gaan geur en ook verkleuringen tegen. te koop bij de meeste drogisten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt op reclame, maar Oxy Action op de gele plekken, een nachtje laten weken en daarna de was in. De gele plekken zijn er bij mij dan uit.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan ik me goed voorstellen. Dat bleekt een beetje uit (maar dan met zuurstof i.p.v. chloor) +1
Een truc uit de (g)(h)eel oude doos: bruine zeep. Helpt tegen heel veel, beetje nat maken, veel bruine zeep en dan wassen op 40°. Merk van bruine zeep d'or in gele potten dus. Ruikt wel niet zo lekker, dus doe ik er ook nog wasmiddel en wasverzachter bij.... maar de tip van witte t-shirts eronder dragen, voorkomt natuurlijk het (g)(h)ele probleem ;-) succes!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geile oxelplekken ... shirts weggooien en nieuwe kopen, die zijn weer witter dan wit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vloeibaar spoelglansmiddel van de afwasmachine op de plekken even in laten trekken
't werkt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ossegal zeep