Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Slijt was sneller in een wasdroger dan in een wasmachine?

Je hoort vaak dat was heel snel slijt in een droger, slijt het dan meer dan in de wasmachine? En hoe komt dat? Beiden draaien toch rond, dus wat is het verschil?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het slijt bij beide even veel denk ik. Het is de combinatie dat het sneller doet slijten.

Was dat je buiten hangt verliest veel minder vezels dan was in een droger. Door het verlies van die vezels slijt het natuurlijk veel sneller. Maar vergis je niet in waspoeders, deze zijn ook niet bevorderlijk voor je was.

Daarom is het handig om hele fijne weefsels met een milde shampoo te wassen. Wel heel weinig gebruiken, anders schuimt het te veel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het wordt gezegd maar ik heb kleding die niet stuk te krijgen is, ik draag het vaak en gaat elke keer in de droger.

In principe slijt je kleding overal van, OOK van dragen.

De spijkerbroeken waar je me (helaas) in kunt uittekenen, begeven het op van die typische slijtplekken door het dragen en NIET door de droger waar ze elke week in zitten.

Ik moet wel toegeven dat het pluizenfilter (maar dat is alles wat los is geraakt, dus ook van dragen en wassen) behoorlijk vol zit altijd maar aan MIJN kleren merk ik het niet zo.

Toegevoegd na 3 minuten:
sorry, ik vergeet wat je er specifiek bij vroeg, in de wasmachine zit de was in water (hoewel, tegenwoordig wel heel weinig water) dat slijt wel iets minder dan "droog" langs elkaar schuren zoals in een droger (in de wasmachine werkt het water als een soort buffer tegen schuren.

MAAR ik denk dat de centrifuge behoorlijk kracht op de vezels zet, weer MEER dan de droger.
(Lees meer...)
amigo
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding