Hoe krijg ik lakverf van mijn handen gewassen?

Met water en zeep heb ik al geprobeerd, zelfs met terpentine.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
13.8K

Antwoorden (10)

Met wasbenzine doe ik t ... Ik werk er mee op school ( lakverf )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dank, de tip met boter werkt echt! Ik heb er een dikke groene streep lakverf op mijn arm mee afgehaald.
Probeer het met thinner, lost bijna alle verfsoorten op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel in een goed geventileerde ruimte met thinner werken! Echte troep voor je longen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uitstekende toevoeging! Spul is zeer effectief maar kwalijk voor de gezondheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thinner is chemische rotzooi: zie Mr. Bean!
Met een brillo zeepsponsje,ik ben kunstschilder en doe dit altijd zo als de verf er niet af wil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De combinatie van een beetje terpentine en een beetje schuurmiddel (Jif o.i.d.) doet het bij mij altijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nagellakremover, kan zelfs met diegene zonder aceton. Werkt prima, zachter voor de handen en stinkt wat minder dan terpentine e.d.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet met alle bovengenoemde chemicaliën!Smeer er boter op en laat ff inwerken en dan met washandje o.id en water eraf halen. je huid neemt oplosmiddelen op en je handen drogen alleen maar meer uit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Ik heb met gewone huidolie of lampenolie (vloeibare paraffine) ook wel eens goeie resultaten, inderdaad, vettigheid! Met een doen dan na een tijdje flink wrijven en het vliegt er af. Dit doe ik ook met water gedragen PU lakken of PUR schuim zo. En inderdaad, stukken beter voor je handen.
gewoon met dreft afwasmiddel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met boter heel simpel ook margarine lukt wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Vuile handenreiniger", overal te koop (bouwmarkt, kruidvat, supermarkt, drogist).