Ik doe ze opgevouwen in een groot sloop, dan hoef je de haakjes er niet uit te halen, en heb je ook niet van die kluwens gordijnen. Wel meteen ophangen. Als wasmiddel gebruik ik vloeibaar wit van omo met een schep oxy-wit. Werkt perfect.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Wat een handige tips allemaal! Iedereen bedankt.

Andere antwoorden (7)

Een beetje melk bij de was doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Interessant, weet je ook hoe dat werkt?
Van wat ik altijd hoor met Biotex Echfa wit. (Ja dat spulletje heet zo)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt. Perfect spul. Op fijnwas en vochtig weer ophangen.
Ik heb wel eens gehoord dat een paar tabletten Steradent wonderen doen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb ik ook wel eens gehoord, werkt een beetje als oxi action of hoe dat ook heet.
vitrage kan makkelijk krimpen. Was de vitrage daarom op lage temperatuur. Daarna direct uithangen, zodat het tijdens het drogen weer een beetje op kan rekken.
13 jaar geleden
Niet teveel tegelijk in de trommel (niet meer dan 6 tot 8 meter), en kies een programma met veel water (kreukherstellend) op 30 graden en een laag toerental centrifugeren, en lekker nat ophangen, dan heb je het minst kans op kreukels. Als er o.a. linnen, katoen of zijde in de stof zit kan het zijn dat je toch moet strijken, helaas. Ook kan het dan iets krimpen.
Doe bij je witwasmiddel een lepel soda, dan wordt het extra wit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik doe ze altijd in een tupperware wasemmer, witter kan niet, en dan gewoon biotex gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elk gordijn in een sloop doen en dan in de wasmachine op zo laag mogelijk temperatuur met dato wassen.