Een matras ruikt wat zweterig. Is er een middeltje wat deze geur kan laten verdwijnen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.2K

Het beste antwoord

Leentje, neem zo'n lege transparante fles met sproeikop .Vul die met water en ca. 5 % appelazijn . Spuit dat op de matras laat het drogen en binnen 10 minuten is de zweetlucht weg . Als je veel sport en zweet onder je armen kan je het ook daarvoor gebruiken In vroegere tijden hadden ze geen zeep. Toen deden de kenners het zo .Als ik geen tijd heb ,en ik ruik onder m'n oksels spuit ik het er op , en in 10 minuten ruik ik weer als nieuw.

Toegevoegd na 2 minuten:
zorg dat je het niet in de ogen krijgt , want het prikt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Het beste is gewoon je overtrek een keer goed uit te wassen (beide)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Luchten met dat matras.
Op kant zetten,en deuren en ramen een dag open als het weer het toelaat.
En als het straks weer en beetje lente is naar buiten ermee.
Een dagje in de zon en wind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
FF inspuiten met febreze! Kun je bij de supermarkt kopen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De matras het hoest eraf halen, overtrek naar de stomerij en het matras zelf een paar dagen goed laten luchten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed instrooien met biotex, lang laten inwerken, en weer stofzuigen.
heb je geen biotex, dan is soda ook goed.
Rieneke1
13 jaar geleden
Matras goed laten ventileren. (bodemplaat oid met gaatjes)

Matras op z,n kant laten luchten bij het open raam.

Beddengoed elke week in de was.

Na het slapen beddengoed uit het raam hangen.

Luchten van beddengoed kan ook in de wasdroger.

Sterk verouderd matras vervangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10 jaar is de levensduur van een matras. Dan vervangen. Aan de buitenkant kan hij er nog wel goed uitzien, maar binnenin, dat wil je niet weten.

Luchten is nu en optie. En dan een par ker per jaar je matras omgooien. Zodat je ee poos op kant A slaapt en ook op kant B.

http://kwaliteitsmatrassen.nl/levensduurmatras.html
De levensduur van een matras is 10 jaar

Het belang van het tijdig vervangen van je matras

Op een goede matras kun je jarenlang lekker slapen. Maar op een bepaald moment is je matras 'op'. De levensduur van een goede matras is ongeveer 10 jaar. Slapen op een verouderde matras is niet goed voor je nachtrust en je gezondheid.

Om de 10 jaar je matras en matrasdrager vervangen
Zelfs de beste en meest duurzame matras raakt na enkele jaren intensief gebruik versleten. De fut gaat eruit. Veerkracht en draagvermogen worden met de dag minder. Dat geldt overigens niet alleen voor je matras, maar ook voor de matrasdrager. Slapen op een verouderde matras en matrasdrager is slecht voor je welverdiende rust, maar ook voor je rug en ledematen. Je lichaam krijgt niet meer de ondersteuning die het nodig heeft om te herstellen van werk of sport.

Een oud matras is niet hygiënisch
Als je slaapt verlies je elke nacht ongeveer een kwart liter vocht. Als je ziek bent en koorts hebt verlies je nog meer vocht. Je matras absorbeert en reguleert dat vocht. Maar na enkele jaren kan zelfs de beste matras de hoeveelheid vocht niet meer verwerken. Het vochtregulerend vermogen neemt af. Dat gaat ten koste van de hygiëne, je slaapcomfort en gezondheid.

Test je matras
Voel je minder fit en energiek dan je gewend bent? Misschien is het de hoogste tijd om je matras te vervangen. Doe de matrastest. Dan weet je precies of je huidige matras nog voldoet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soda gebruiken je legt dit op je matras neer laten intrekken en dan opzuigen en weg is je lucht.