Wat is een goeie, makkelijke manier om aangekoekte olie- en vetspetters van jaren van tegels af te krijgen? Marmeren tegels en metaal, geverfd ( wit)

En vet dat in die tegels is getrokken is dat er op de een of andere manier nog uit te krijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met Dasty:
je zou eerst een klein strookje kunnen proberen..

Het beste antwoord

probeer het met Dasty ontvetter
verkrijgbaar bij de Wibra, heel voordelig

Toegevoegd na 1 dag:
heb navraag gedaan, dit was het antwoord vanuit de expert:
Natuursteen kan MAG NIET met Dasty behandeld worden. Het kan tegel beschadigen.

Beste kunt u gebruiken R 52 van Moeller Chemie (Olie en wasverwidederaar)

Deze kunt u kopen bij Gamma of andere zaken.

Met vr gr,
A. Yolcu

Toegevoegd na 1 dag:
nav momopoly's reactie is de volgende toevoeging gedaan
bedankt momo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Vet en olie wat in marmer is getrokken kun je er niet meer uit krijgen.
Er is speciaal marmerschoonmaakmiddel te koop bij bouwmarkten van HG.
Is dat niet voldoende, dan zou je het moeten schuren en/of polijsten.
Dan kun je het beste advies inwinnen bij een natuursteenbedrijf, zoals dit:
http://www.okumar.nl/

Ook met geverfd materiaal moet je oppassen.
Mijn keukendeurtjes zijn ook behoorlijk gekrasd door een al te fanatieke schoonmaakster.
Helpt een goede vetoplosser niet, dan helpt schuren en opnieuw verven in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met brillo zeepsponsjes krijgt je dit aardig weg,van marmer.Niet van geverfd metaal,ik denkt dat je dit over moet verven.Of met een oplossing van zout en biotex.