Hoe krijg ik gesmolten plastic van het glazen ruit van de open haard??!!

Terwijl de open haard aan was, heeft een kindje geprobeerd een speeltje met zuignapjes op het ruit voor de open haard te plakken. De zuignapjes zijn natuurlijk gesmolten. Er zitten dus nu van de bruin gebrande ronde vlekken op het glas. Heeft iemand idee hoe ik deze eraf kan krijgen, zonder het glas te beschadigen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
37.5K

Het beste antwoord

Met verfkrabbers met scheermesje of stanleymesje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je zou het kunnen proberen met iets als stikkerverwijderaar, aceton, terpentine of wasbenzine. Over het algemeen kan je daar wel verbrande kunststofresten mee oplossen. Dat tast het glas niet aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je een haarföhn al geprobeerd ?

Langzaam verwarmen, oppassen voor het glas en grote kans dat je het er zo aftrekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben bang dat dat niet gaat lukken, want het zit er echt al helemaal op vastgebakken (zie foto). als je met je vinger over het glas gaat, dan voelt het ook niet als verdikking. bedankt in ieder geval.
Ik zou het met een verfbrander proberen.
Door de hitte zal het plastic verbranden en kan je het er makkelijk af schrapen.
Het glas is toch hittebestendig neem ik aan?
Zou wel even goed ventileren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het zelfde gehad (verbrande plasticresten van kinderwantjes op de glasplaat van de haard). Het is volledig weggegaan met dreft inweekspray (20 a 30 minuten laten inwerken) en dan met plamuurmesje voorzichtig wegkrabben. Er was voor de hardnekkige resten wel nog een 2e inweekbeurt nodig.
Bronnen: