Nee juist niet. Door de wasverzachter blijven de vezels soepel, daardoor is de kans op 'breken' van vezels minder.

Je kunt het vergelijken met conditioner voor je haar.

Het is wel zo dat wasverzachter een beetje vettig is. Wanneer je het bij handdoeken en theedoeken gebruikt nemen deze minder vocht op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wasverzachte niet, nee. De droger wel!
13 jaar geleden
wasverzachter is niet slecht voor het textiel, maar wel voor het milieu.
bovendien wordt het op dieren getest.
liever gebruik ik azijn, dat werkt net zo goed.
Rieneke1