Goede waterdruk en: een stort douche /regelbaar!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ontkalken werkt meestal erg goed.

Dit kan je door door de douchekop los te draaien en in te spuiten/smeren met iets van anti-kalk op die manier kan er meer water doorheen komen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
de kraan verder open draaien helpt altijd bij mijn douche
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een nieuwe douchekop kopen? Je hebt er die je kan verstellen in verschillende standen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een kleinere douchekop kopen. Denk maar aan leidingen die worden ook, van groot naar klein gebracht om de druk op te voeren, want het word er dan doorheen geperst alsware.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
lager hangen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Juist niet. Hoe hoger de kop hangt des te sneller het valt, denk maar aan een waterval :)
Geen waterbesparende douchekop gebruiken want die knijpt de watertoevoer.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niet helemaal waar, dit is in combinatie met een speciale thermostaat, die beveiliging kan je alsware doordraaien, dmv een knop zodoende heb je gewoon weer de volle druk die je normaal ook hebt.
Wij hebben zon kop die je kunt instellen. Zachte straal (dan zijn er meer water openingen) of een harde massagestraal (met minder wateropeningen)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Soms zit er in de koppeling waar de slang aan de kraan zit of waar de slang aan de douchekop zit een ring die de diameter verkleint. Dit is om water te besparen. Dit kan je heel simpel nakijken en eventueel verwijderen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wanneer de waterstraal teweinig power of waterstraal geeft, is het belangrijk om het probleem op te lossen de juiste oorzaak hiervan vast te stellen . Een goede waterstraal heeft een minimum druk van 2 bar nodig op de aanvoerleiding van de douchekop, dit wordt gemeten terwijl er water doorstroomt, om dit te meten dient een voorlopige drukmeter te worden geplaatst voor de douche kop. Meet men min. 2 bar en de waterstraal is te weinig dan moet de douchekop vervangen of ontkalken. Meet men minder dan 2 bar dan heeft men te weinig aanvoerdruk veroorzaakt door of een combinatie van : Te weinig druk op het binnekomende leidingwater, drukverlies door het leidingsysteem zoals, te kleine leidingdiameter, verstropte leidingen (kalk) , teveel kortebochten in de leiding of te grote opvoerhoogte, teveel verbruikers die gelijktijdig afnemen op een te kleine aanvoerleiding.
Wanneer men het leidingsysteem niet wil vervangen kan men dit verhelpen door het plaatsen van een drukverhoginspomp met hydrofoor ( buffervat ), kies in dit geval voor een hydrofoor in RVS druk regeling 1 tot 5 bar het debiet is afhankelijk van het aantal verbruiks punten die gelijktijdig water afnemen ( voor een gemiddelde woning is een debied min. 50 l per minuut nodig.)