Hoe krijg ik een muffe geur uit een houten kastje, het lijkt vocht, maar het is toch echt droog

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.4K

Antwoorden (3)

Zet er een schoteltje in met koffie.
Of een paar sneetjes brood.
De muffe lucht trekt in de koffie of het brood.
Gewoon koffie nemen waar je nog geen koffie van gezet hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
brood kende ik niet, maar de koffie helpt op zeker, +
Lees eens de "Zuiveringszout en soda weetjes" op onderstaande link....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eerst zou ik aanraden : kijk eens met een pillamp goed in alle gaten en hoeken van het kastje, om te zien of het hout nergens aangetast is. want dan moet je het natuurlijk behandelen.
iets wat uiteraard zeer goed de geur doet verdwijnen, maar helaas slecht is voor het milieu, is bleekwater, uiteraard verdund. je kan ook opteren voor Detol (van bij de apotheker), en ontsmettingsmiddel, dat ruikt beter.
niet té nat afwassen natuurlijk, want het is hout. zet het kastje enkele dagen open om te drogen en de luchten te verdrijven.
je kan dan eventueel ook op een onzichtbare plaats enkele gaatjes boren aan de achterzijde van het kastje, zodat het permanent verlucht wordt.
Ten slotte : als alle geuren van het poetsproduct eruit zijn, inwrijven met pure essence van één of andere voor jouw lekker ruikende geur : eucalyptus, munt, bloemengeur, tijm, lavendel... er is keuze genoeg. Om het kastje tegelijk te beschermen en te voeden kan je de geur mengen met wat meubelolie, maar natuurlijk moet je dat niet doen als je er nadien linnen in gaat leggen of dergelijke. en tot slot : leg er een goed geurend stukje zeep in (best in zowat dezelfde geur).
Veel succes!