Zonnepaneel voor raam?
Ik zag ooit op internet dat er zijn "ramen" met zonnecellen erin die kunnen dienen als zonnepanelen die je normaal op het dak legt. Weet iemand of dat echt bestaat en echt werkt ? Ik woon in een huur appartement en heb navraag gedaan over zonnepanelen maar het gaat mijn teveel geld kosten. Het komt namelijk omdat er zijn maandelijkse kosten voor schoonmaak , controle etc van zonnepanelen wat kan oplopen tot honderden euros, en er zijn telkens wetten en kosten die worden gemaakt die je ook weer moet betallen. Dus ik vroeg me af of er is een soort paneel je kan kopen en op het raam bevestigen of iets in die richting. Of andere optie gezien op het dak leggen is geen optie en ik heb geen balkon dus blijven alleen ramen over. Ik heb geprobeerd met uitvouwbare 21 watt panelen om een paar powerbanks op te laden en dat best goed. Maar nu meer opzoek naar iets om grotere powerstations op te laden. Ik snap dat ik geen super kwaliteit kan verwachten maar is wel handig als we straks stroomuitval krijgen en jij bent dan niet afhankelijk van je stopcontact
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.