Krijg ik geld terug van mijn energieleverancier?

Mijn zonnepanelen leveren meer energie in een jaar dan ik in een jaar verbruik. In de winter kan ik salderen, maar over het jaar genomen hangt de weegschaal nog mijn kant op qua opgewekte energie. Komt daar een eindafrekening van. (Lees: geld op mijn rekening, en wanneer)

2 vattenfal heeft halverwege mijn contract ( per 1 augustus) de terugleververgoeding gehalveerd. Wat zijn de rechten op de maanden : januari tot augustus

3 maanden geleden
in: Energie
3.8K
ronron1212
3 maanden geleden
Je rechten zijn die in het contract staan als je meer hebt terug geleverd ontvang je over je stroom geld terug maar dat wordt verrekend met het gas gebruik.
Ikhebgeenidee
3 maanden geleden
Salderen hoort te gebeuren op basis van het jaarverbruik. Niet een seizoen of ander deel van het jaar. Dus : in een jaar meer opgewekt dan verbruikt betekent over wat je per saldo hebt teruggeleverd een vergoeding krijgt. Hoeveel die is hangt af van je contract. Als dat tarief niet vastligt, zoals blijkt uit jouw vraag, is het de vraag hoe Vattenfall gaat berekenen wat je terugkrijgt. Een groot deel heb je opgewekt in de periode januari tot augustus, maar niet alles.

Geef als eerste antwoord