Kan ik stoppen met betalen van voorschot stookkosten?

Betaal al vanaf juli 2020 tot heden 90€ voorschot stookkosten. Heb nog steeds geen afrekening gehad. Kan ik in januari 2024 stoppen met betalen?
90€ per maand

4 maanden geleden
in: Energie
3K
ronron1212
4 maanden geleden
aan wie betaal je??
tinus1969
4 maanden geleden
Waarschijnlijk niet - maar je kunt wel een afrekening eisen. Overigens is 90 euro niet veel.
Pieterke
4 maanden geleden
Niet stoppen met het voorschot betalen. Als je pech hebt sluiten ze je helemaal af. Je kunt inderdaad een afrekening eisen. Die is men verplicht te sturen. @tinus1969: Ik betaal maar 54 euro voorschot en ik krijg elk jaar een behoorlijk bedrag terug. Ik heb een 3 kamerflat en ik zit echt niet in de kou, de wasmachine draait meerdere keren per week enz.
Inekez1
4 maanden geleden
Neem contact op met de energieleverancier, of met de verhuurder of tussenpersoon als de energiekosten via hem betaald worden. Misschien staat er een verkeerd correspondentieadres waardoor jij die post niet krijgt? Controleer ook of je berichten wel op papier krijgt toegestuurd, of alleen in een mailbox als je inlogt op je account bij de energieleverancier. In dat laatste geval moet je zelf op zoek en niet afwachten tot er iets op je deurmat valt.
Ritsuka
4 maanden geleden
Bel de klantenservice
TurfGraver
4 maanden geleden
Je kan in januari 2024 stoppen met betalen. Wel kans dat kort daarop zij stoppen met leveren.

Antwoorden (1)

Dat kan, als je tevoren dit wel aan de energieaanbieder laat weten . Liefst met een aangetekend schrijven . Licht toe waarom je dit doet en desnoods als de energieaanbieder niet reageert , meld je het bij de Geschillencommissie Energie in Den Haag. Dit is een onafhankelijke commissie die geschillen tussen consumenten en aangesloten Energiebedrijven arbitreert. Wel moet u er rekening mee houden dat u uw maandelijkse voorschot in "bewaring " moet geven aan deze geschillencommissie totdat deze tot een uitspraak is gekomen. Tussentijds kan de energieaanbieder u nog een zgn schikkingsvoorstel doen.
4 maanden geleden