Hoe kan ik het beste spiraalbuizen voor heteluchtverwarming isoleren?

Ik heb in de kruipruimte metalen spiraalkanaalbuizen lopen voor de heteluchtverwarming nu zijn deze buizen ongeisoleerd met wat en hoe kan ik deze buizen het beste isoleren zodat ik kan besparen op warmte verlies.

een jaar geleden
in: Energie

Antwoorden (1)

Die buizen kun je isoleren met isolatiehoezen.
Die bestaan in diverse diameters, doorgaans in lengtes van 10 meter.

Ik heb er nooit mee gewerkt en het lijkt erop dat de hoezen niet kunnen worden opengeklapt.
In dat geval kun je de hoes in de lengte open snijden lijkt me, en bij het aanbrengen van de isolatie die om de buis buigen en vastbinden.

Ik zou als ik jou was, een zo'n hoes kopen en aanbrengen om te kijken hoe dit lukt en of het resultaat naar verwachting is.
een jaar geleden
JJans
een jaar geleden
Bedankt goed idee!