Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft radiatorfolie ook nut op een geïsoleerde binnenmuur?

Radiatorfolie is een makkelijke manier om te besparen, maar heeft het veel toevoeging als ik het op mijn radiator plak terwijl mijn binnenmuur is geïsoleerd.

een jaar geleden
in: Energie
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Tuurlijk heeft dat nut. Alle warmte die reflecteert wordt, gaat niet in de stenen van de binnenmuur zitten. De isolatie zit tussen de binnen- en buitenmuur. Met zeer goede isolatie, blijf je de binnenmuur verwarmen. Met reflecterende folie wordt dat dus minder en bespaar je op je stookkosten.
(Lees meer...)
een jaar geleden
escape
een jaar geleden
Volgens mij heeft de vraagsteller het over een binnenmuur. Dat is een muur tussen twee inpandige ruimtes, die niet in contact staat met de buitenlucht.
Thecis
een jaar geleden
Ook dan heeft het nut. Alle warmte die nu muur of het isolatiemateriaal in gaat, kan je als verloren beschouwen. Ik ben nu bezig met een verbouwing. De bouwvakkers noemen de binnenste muur van een spouwmuur ook een binnenmuur. Wellicht dat daar de verwarring vandaan komt.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding