Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft de overheid een campagne waarbij bedrijven moeten worden gescand op energie?

Ik kreeg al enkele telefoontjes van bedrijven die beweren dat ze van de overheid een energie scan moeten komen doen bij mij. Ik vertrouw het niet zo dus ik heb het enigszins uitgesteld. Maar ze beweren dat het verplicht zou zijn. Is er werkelijk zoiets als een verplichte energiescan van de overheid?

een jaar geleden
in: Energie
1.4K
Ritsuka
een jaar geleden
Ik vertrouw dat nooit als ik zomaar gebeld word
Ikhebgeenidee
een jaar geleden
Als ze bellen, kunnen ze vast ook aangeven waaruit blijkt dat je verplicht bent om zo'n scan uit te voeren. Een website van de overheid. Niet van henzelf. Vraag daar eens naar.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee.

Wat de overheid stelt is dat je als bedrijf welke meer dan 50.000 kWh elektriciteit of 25.000 m³ aardgas verbruikt, energiebesparende maatregelen moet nemen met een terugverdientijd van 5 jaar.
Je bent niet verplicht een scan uit te laten voeren, je mag ook zelf die maatregelen nemen.
(Lees meer...)
een jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding