Airco in huis. Kan het condenswater in de afvoer bevriezen en wat gebeurd er dan?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Energie
9.6K
MasterSword
4 jaar geleden
Als de afvoer van condenswater verstopt raakt of bevroren is.
( Dan drupt en lekt er een beetje water uit de binnen unit. )
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Gaat dit over een Split-Unit of mobiele airco?
MasterSword
4 jaar geleden
sander24knower: Gaat dit over een Split-Unit of mobiele airco?
( Een mobiele airco staat binnen, dus die kan niet snel bevriezen ) Een split-unit heeft een aparte condenswater afvoer.
En Afvoer wordt alleen gebruikt met KOELEN of ONTVOCHTIGEN
( Als de split-unit verwarmd is er geen afvoer nodig. )

Antwoorden (1)

Als de koelvloeistof leidingen van de split unit airco geïsoleerd zijn,
kan dat niet gebeuren dat de condenswater afvoer gaat bevriezen.

En condenswater afvoer van de binnen unit,
wordt alleen gebruikt met Koelen, en ontvochtigen.
Als jij nu aan het verwarmen bent met de split airco is er geen condens,
en dus ook geen water om te bevriezen.

Alleen bij de buiten unit zal condenswater gaan bevriezen met koude dagen.
( maar de buiten unit zal zichzelf gaan ontdooien na een tijd. )