is de verhuurder verantwoordelijk voor aanleg tot mogelijkheid voor elektrisch koken?

Bij bezichtiging van de (sociale huur)woning werd verteld dat er elektrisch gekookt kon worden. Bij nader inzicht (we hadden al getekend) bleek de plek waar de aansluiting zou moeten zitten slechts een holle/lege ruimte.
Dient de verhuurder voor aansluiting te zorgen?
Wij zitten door omstandigheden in de bijstand en zijn dus niet in staat om de aanleg van de bedrading en het aansluiten zelf te bekostigen.

een jaar geleden
in: Energie
1.6K
tinus1969
een jaar geleden
Kun je wel op gas koken?

Antwoorden (1)

In Nederland is een mondelinge toezegging rechtsgeldig. In principe moet de verhuurder er dus voor zorgen dat jullie elektrisch kunnen koken, of anderszins gecompenseerd worden.
Voor die toezegging moet echter wel bewijs zijn. (Zijn er wellicht getuigen ?)

Handiger is om gewoon met de verhuurder in gesprek te gaan. Wellicht is deze bereid in het kader van het credo 'van het gas af' jullie woning met voorrang van een elektrische aansluiting te voorzien. Leg je situatie uit en vertel van de gedane toezegging. Probeer er vervolgens samen uit te komen. Het alternatief, de gang naar de rechter, is immers vaak ook een lange, moeilijke en een dure.