Waarom gaan we niet versneld over op waterstof?

Onze leidingen in huis zijn hier geschikt voor.

2 jaar geleden
in: Energie
1.5K
crispy
2 jaar geleden
Was dat al besloten dat we dat zouden doen dan? Per wanneer?
En hoe snel zou dat dan moeten?
Waar halen we die waterstof vandaan?
Mijn gevoel zegt dat we dat nooit zullen gaan doen. Grote kans dat alles elektrisch wordt in plaats van een brandstof.

Antwoorden (2)

Omdat we geen goedkope/duurzame manier hebben om waterstof te produceren.
2 jaar geleden
Nog los van het feit hoe je aan duurzaam gemaakte waterstof moet komen, is er nog een ander probleem: de apparaten die je nu in huis hebt, werken niet op waterstof. Je zou 20% waterstof kunnen bijmengen bij het aardgas, dan zou iedereen met een CV-installatie niet ouder dan 10-12 jaar daarmee kunnen stoken, maar de rest niet. En hebben we het nog niet gehad over losse gaskachels, fornuizen, etc.
Over enkele jaren komen er CV-ketels op de markt, die op waterstof kunnen werken. Maar je kunt geen waterstof in de gasbuizen stoppen zolang niet iedereen apparatuur heeft die daarmee om kan gaan. Dus versneld? Vergeet het maar!