Hoe kan de gasprijs hoger worden als Poetin gewoon levert?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Energie
2K
TurfGraver
2 jaar geleden
Te weinig.
Amadea
2 jaar geleden
Wat van ver moet komen zal moeten worden betaald. Groningen wil en kan niet meer leveren.
Computoon
2 jaar geleden
Groningen heeft hier niet zo veel over te zeggen, de landelijke politiek gaat hierover. Als Poetin de gaskraan langdurig dicht zou gaan draaien, kan er best noodwetgeving komen om het stoppen met de Groningse aardgaswinning uit te stellen, omwille van het landsbelang.

Antwoorden (2)

ten eerste: hij levert niet gewoon, er komt minder gas uit Rusland.
ten tweede: de hele wereld wil onafhankelijk zijn van Rusland, dus ook onafhankelijk van Russisch gas.
ten derde: we moeten ons voorbereiden op het dichtdraaien van de gaskraan door Putin.
dat zijn de redenen dat de gasprijs hoger wordt.

Oftewel: je vraag is gebaseerd op een verkeerd uitgangspunt. De wereld is veranderd, 'Putin levert niet gewoon'.
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Hier is bewust voor gekozen door de politiek die er vandaag de dag nog zit
crispy
2 jaar geleden
@ikwordtgek wie van de politiek is dat dan? Bedoel je Nederlands, Europees of wereldwijd?
Poetin levert niet gewoon. Poetin levert niet en daardoor wordt de gasprijs hoger.
Van de zeven gasleidingen vanuit Rusland richting Europa lopen er vier ook door Oekraine. Deze vier gasleidingen (naar Slowakije en Roemenie) zijn problematisch.
En nr. 5: Nord Stream 2 (door de Oostzee naar Duitsland) functioneert helemaal niet.
Blijven over nr. 6 en 7: Nord Stream 1 (door de Oostzee naar Duitsland) en de gasleiding door Belarus richting Polen/Duitsland.
Bron: Trouw, 27 december 2021. Artikel: De gaspoort van Oekraine vreest groot onheil door Nord Stream 2.
https://www.trouw.nl/buitenland/de-gaspoort-van-oekraine-vreest-groot-onheil-door-nord-stream-2~bec1175d/