Wat gebeurt er als de CV-ketel niet of nooit wordt ontlucht?

Zal de druk in de ketel afnemen?
Is dit schadelijk voor de ketel?
Andere gevolgen?

3 jaar geleden
in: Energie
1.5K
tinus1969
3 jaar geleden
Je zit al een tijdje te tobben met je CV, wat zegt de installateur?

Antwoorden (1)

De lucht verzamelt zich bovenin het systeem; (meestal) de radiatoren op de hoogste verdieping; omdat hier dan geen warm water komt, worden deze radiatoren en dus ook deze verdieping, niet verwarmd.
Aanvulling: De druk verandert niet; die verandert juist pas door het ontluchten, de lucht die je er dan uit laat gaan draagt juist bij aan de keteldruk.
Toegevoegd op 10 januari 2021 13:10: tekst