Ik heb een ledlamp van 7W gekocht. Mag die ledlamp in een plafondlamp waar max. 40W in mag?

Misschien een domme vraag maar mag mijn led lamp van 7 w dat is omgerekend 60 watt, in mijn plafond lamp waar max 40 watt in mag?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Energie
1.7K

Antwoorden (1)

Beste Witjemarie,
Dat maximaal vermogen van 40 Watt is gerelateerd aan de hitteontwikkeling, die de fabrikant inschatte op basis van een ouderwetse gloeilamp van 40 Watt. Daar mag het dus niet boven gaan. Bij jouw nieuwe ledlamp is de hitteontwikkeling minimaal. Het is dus volkomen veilig en de lamp kan er zonder problemen in.