Ons gasfornuis geeft geen constante vlam, waar komt dat door?

Er komen in stoten vlammen uit alle 4 de pitten. Dan zwakt het af tot het net niet uit is en dan komt er weer veel vuur. We moeten het pitje op vol vuur zetten, anders gaat de vlam wel uit. De vlam is ook groter dan hij zou moeten zijn.
In het begin tikte je een paar keer op het pitje en stopte het, of als je het gas volledig open zette. Nu blijft hij het constant doen.
De pitten zijn al een paar keer goed schoongemaakt en ook weer goed terug gezet.
Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Energie
2.1K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Misschien is er een blokkade in het gas toevoer

Antwoorden (1)

Misschien is er wat water overgekookt uit een pannetje en in de leiding onder de pitten terechtgekomen of misschien schommeld d gasdruk sterk nu het wat kouder is en je verwarming en dat van de buren regelmatig wat gas verbruikt?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Hoi Peter,
In de zomer deed hij dit heel soms ook. Nu is het wekelijks wel raak. Kan het dan nog steeds aan water in de leidingen liggen?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Koop voor een paar tientjes een ander gasfornuis hopelijk is het dan opgelost,een vakman ernaar laten kijken kost al gauw meer dan 100€
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Een beetje klusser (vrijwilliger - buurman) kan hier ook naar kijken voor minder en wellicht probleem oplossen.