Ik wil een hekwerk spuiten met hammerite, op welke druk moet ik de compressor instellen en waarmee moet ik de hammerite verdunnen?

hammerite is best wel dik spul, kan dit met een verfspuit op de compressor. en maakt het vershil met een boven of onder reservoir op de spuit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
16.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welk product van hammerite? Vaak raden ze het af, ik zou gewoon Alabastine even opbellen (073) 599 93 05 http://www.hammerite.nl/pages/contact.php

Het beste antwoord

Verdunnen volgens opgave fabrikant, alle verf is in principe met drukspuit aan te brengen. Onder- of bovenreservoir maakt n.m.m. niet uit. Hammerite heeft een eugen drukspuit op de markt, de Metalmaster.

http://www.hammerite.be/nl/products/ug_metalmaster.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik zou je eigen spuit en spuitbeker er niet aan wagen. Hammerite is nogal agressief spul, dat alleen verdund kan worden met een speciale verdunner.
Als je al de juiste spuitnippel hebt (ik denk tamelijk grof - tussen latex en acryl in), dan kost het je na afloop veel Hammerite verdunningsmiddel om je spullen schoon te maken. Dit moet ook vrij snel gebeuren, omdat Hammerite snel aandroogt. Een eventuele tweede laag kan je dan wel binnen plusminus één uur aanbrengen, zoniet, dan moet je een dag wachten.
Vooraf (te veel) verdunnen is geen optie, omdat Hammerite aanzienlijk dikker aangebracht moet worden dan de reguliere verven, om een optimale bescherming te bieden.
Neem je de hamerslag variant, dan is deze in principe nadien niet meer overschilderbaar met een alkydhars verf.

De concurrent CWS geeft de volgende waarden bij spuiten:
Viscositeit : 30 sec./4 mm DIN beker
Sproeier : 1,5 mm
Druk : 4-5 bar
3-5 spuitfasen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou hammerite niet spuiten maar met de kwast op brengen. Het heeft een reden waarom hammerite vrij dik is als verf, er zit namelijk een roest omzetter in. Dit zorgt er voor dat de laatste restanten roest omgezet worden in een vaste vorm (zodat het onder de verf niet verder roest).
Door deze reden moet het er ook lekker dik op gesmeerd worden, iets wat met een spuit versie niet zo goed gaat, ook spuit je erg veel naast de spijltjes van je hek werk waardoor je veel meer gebruikt dan nodig.

Je moet ervan uitgaan dat verf ongeveer 5% verdunt kan worden zonder al te veel kwaliteit te verliezen, In dit geval zou je het veel meer moeten verdunnen dus zou de kwalitiet er erg onder leiden.