Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik wil een vijver metselen en waterdicht maken met mortel. kan dat?

ik wil een vijver metselen en waterdicht maken met mortel. kan dat? zo ja, welke mortel moet ik dan gebruiken? ik wil zeker geen vijverfolie, want ik wil mijn vijver nadien betegelen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat kan zeker.
De vijvermortel TM van Garden TS is een waterdichte minerale metselmortel waarmee onder meer vijvers waterdicht zijn te metselen of te bekleden. Ook repareren of egaliseren behoort tot de mogelijkheden. Het product is met water aan te maken en met een troffel of spaan glad af te werken. De snelle uitharding maakt het mogelijke meer dan één arbeidsgang per dag te maken. Een voordeel van het materiaal is dat hij beschadigingen aan vijverfolie door reigers of andere dieren beperkt of zelfs voorkomt. Vijvermortel TM is ook geschikt voor toepassing in openbare ruimtes.
Zie bij gaande link.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat kan wel er is een middel dat je door de specie kan mengen waardoor het waterdicht wordt.
Dit middel was heel vroeger kerol of iets wat daar op lijkt .
Vraag het na in de bouwhandel,er is zeker een middel wat hierop lijkt.
Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ge woon afsmeren en met waterglas behanderen. te koop bij de oude drogist.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding