Hoe moet je Biplex onderdakplaten bevestigen? in de lengte of in de breedte?

Toegevoegd na 35 minuten:
en hoeveel centimeter moeten ze overlappen?

Toegevoegd na 35 minuten:
en hoeveel centimeter moeten ze overlappen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

BIPLEX + : Plaatsingsvoorschriften

De Biplex+ onderdakplaten worden geplaatst op kepers en spanten in horizontale stroken, te beginnen ter hoogte van de goot.
De "horizontale" overlapping, afhankelijk van de dakhelling (##) en berekend als volgt: 40/sin ##° (in mm), bedraagt 120 mm (20°) tot 40 mm (bij sterke hellingen).
De "verticale" voegen van de platen dienen een overlap te bezitten tot aan de volgende keper of spant.
Op elke keper of spant wordt een tengellat bevestigd van minimum 15 mm dik die de platen op hun plaats houdt. Vervolgens worden de panlatten op de tengellatten aangebracht. De ruimte tussen de panlatten en het onderdak laat ventilatie onder de dakbedekking en afvoer van eventuele waterinfiltraties toe.
De wijze waarop de continuïteit van het onderdak bij de verschillende dakdetails (bv. kielgoten) wordt verwezenlijkt, wordt aangegeven in het W.T.C.B. - TV 175.
Belangrijk is steeds voor ogen te houden dat de onderkant van het onderdak afwatert in de dakgoot.
Indien het onderdak beschadigd wordt tijdens de dakwerken, dient de desbetreffende plaat vervangen te worden vooraleer de bedekking wordt geplaatst
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Op de site van Isorex staat een stukje over de plaatsingvoorschriften.
Ik vind het zelf niet heel duidelijk geschreven, dus ik zou isorex bellen met je vraag en hun om uitleg vragen. Zij zullen je vast verder kunnen helpen en zelfs antwoord hebben op vragen die op jou dak van toepassing zijn.

Robert