Hoe kan ik dit nu het beste sausen?

Ik heb pleisterwerk op de muren en op het plafond. Er zit geen plint tussen ofzo, dus het loopt in elkaar door. Nu wil ik graag een paar muren een ander kleurtje geven. Hoe kan ik dit nu mooi strak er uit laten zien?
Afplakken met plakband gaat niet, want daar gaat de verf onderdoor.
Liniaal ertegen houden lukt ook niet, want daar gaat de verf ook onderdoor.
Ik heb weleens gehoord een randje kit eerst aanbrengen, maar daar wordt het lijkt mij toch ook niet echt mooi van.
Iemand een goed idee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je de blauwe schilderstape gebruikt, dat is de variant die minder erg plakt, en rekbaarder is, dan kun je die met een lege harde kwast strak aandrukken tegen de muur, ook in de gaatjes van het pleisterwerk. Dan kun je wel gewoon strak schilderen en loopt de verf niet onder de tape. Ik heb dat een schilder bij ons zo met een mooi resultaat zien doen.

Als je dat niet ziet zitten zul je inderdaad een vaste hand en een ronde kwast nodig hebben.

Overweeg eens om enkele centimeters onder de plafondrand te beginnen met schilderen, dat kan de kamer een ruimer effect geven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Gewoon een architraaf of plafonlijst aanbrengen. Deze zijn er in vele soorten van klassiek tot modern. Of als je dat niet wilt. Vermoedelijk heb je een betonen plafon. Zul je de boel goed moeten versnijden. Dus schilderen met de vaste hand. Maar hier bij gebruik van een rond en platte kwast. Koop wel een kwaliteit kwast en niet zo'n goedkope. Goedkoop is duurkoop vaak. Een goed kwast houdt meer verf vast en versnijdt beter. Deze hebben meer haren in de top.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij in huis is dat ook zoals jij het beschrijft.
Eerst het plafond schilderen, en dan het bovenste stukje
van de zijwanden (5 c.m ) met een platte
kwast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste resultaat krijg je door met een niet al te grote RONDE kwast eerst de randjes te doen, daarna de rest met een roller invullen. Het kost even tijd, maar wordt wel mooi strak.

Het is wel verstandig om de verf dan heel iets te verdunnen, want je brengt het met de kwast altijd iets dikker op dan met de roller.

Met kit kan ook wel, maar daarvoor moet je wel heel goed kunnen kitten.