Is het belangrijk om eerst het plafond te schilderen voor je aan de muren begint?

Op dit moment is de kamer waar ik mee bezig ben nog niet helemaal leeg, dus het plafond schilderen is lastig, want dan moet ik steeds spullen verschuiven.
Kan ik het plafond schilderen nadat de muren al klaar zijn of spettert dat te veel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
17.5K

Antwoorden (5)

ja beetje lastig om eerst de muren te doen ook bv later met het besnijden van de randen
je kan dus beter eerst het plafond doen
eerst alles naar een kant schuiven en schilderen en dan de andere kant doen
maar je kan ook plafond tex kopen die nagenoeg niet spetterd als je echt geen andere keuze hebt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verven spettert altijd. Dus het is beter om eerst het plafond te schilderen, daarna de muren en dan pas de vloer (schoonmaken/renoveren). Maar veel spullen in de kamer is ook niet handig: er gaat ongetwijfeld toch eens een spat verf op komen of door het heen en weer schuiven gaat de emmer verf om (Wet van Murphy). Dus beter de kamer leeghalen of in ieder geval alles aan één kant zodat je alle ruimte hebt.
13 jaar geleden
Natuurlijk kun je het plafond schilderen wanneer je wilt, maar het is in mijn beleving het handigste om van boven naar beneden te werken.
Je loopt het risico dat spetters van het plafond van boven naar beneden op je pasgeverfde muur vallen of spetteren.
Als je heel zorgvuldig en rustig werkt zal dat wel meevallen , maar toch is de andere methode handiger denk ik.
Succes met je klus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schilders doen altijd eerst het plafond. Daarbij gooien ze lakens over de meubels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk eerst het plafond,doe je dit niet dan krijg je achteraf spijt. Dek alle spullen die nog in je kamer staan af. Begin daarna met het schilderen. Als je een rol met een lange steel gebruikt hoef je ook niet veel te schuiven met je spullen.