MDF platen voor buiten?

Kan ik MDF platen ook voor buiten gebruiken. Ik er een konijnenhok mee afwerken en daarna de boel in de beits.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
22.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je hier wat aan? http://www.westerhouthandel.nl/Links-menu/MDF-.html Watervast gebeitst multiplex of 'gewoon' hout is waarschijnlijk voordeliger en makkelijker te verkrijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet het niet, ik zelf zou trespa o.i.d. gebruiken. Helaas heeft dit niet de mooie houtstructuur, maar het gaat lang mee.

Het beste antwoord

Alleen MDF Exterior is geschikt voor buiten. De gewone en watervaste (groen mdf) kun je niet langdurig buiten gebruiken.

Watervast multiplex is een optie, maar het beste is meranti multiplex. Dan wordt het wel een heel duur konijnenhok want dat kost >100 euro per plaat van 244x122x18

Toegevoegd na 1 minuut:
hieronder een link naar mdf exterior
paulus811
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Alleen als het watervaste MDF is. Normale MDF, ook geverfd of gebeitst, neemt erg veel vocht op, gat zwellen en is in no time niks van over. Niet doen dus, of je moet een heel armoedig haveloos konijnenhok willen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik was er al bang voor. Ik wacht wel af hoelang het goed gaat ;( Het hok staat niet in de regen.
thanx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het helemaal niet nat wordt, zal het nog wel een poosje mee kunnen vallen. Maar op de lange duur is het toch beter een stukje watervast verlijmd MDF of iets van trespa ofzo te nemen, dat blijft zeker mooi. Gewoon goed behandeld hout ook trouwens.
MDF blijt toch een soort veredelde spaanplaat, dus geperste en verlijmde houtvezels, en dat combineert gewoon slecht met buiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met trespa wordt het ook een heel duur konijnenhokje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha, ja, dat klopt, maar je moet maar net een brokkie over hebben van het één of ander. Ik zou het er niet speciaal voor kopen nee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal mee eens. Bij ons hebben ze een soort sloopbedrijf dat nieuwe restpartijen en tweedehands bouwmaterialen verkoopt. Als je zoiets daar kunt krijgen is trespa wel weer heel interessant voor flappie. Hoeft ie nooit meer te schilderen.
(klik)laminaat is ook een optie. vertikaal gebruikt blijft het ondanks regen lang goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor dat kan, er is namelijk mdf-plaat (Tricoya-plaat) die zelfs zonder dat het geschilderd is 50 jaar gegarandeerd buiten kan staan zonder kans op zwelling door vocht.
Duur? dat hangt natuurlijk af van je wensen.
O ja, uitsluitend rvs materialen gebruiken voor bevestigingen.