Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Gat boren in dashboard auto. 23mm. Speedboor of gatenboor?

Voor een sigarettenaansteker.

4 maanden geleden
Thecis
4 maanden geleden
Ik denk dat het weinig uitmaakt. Maar belangrijk is wel dat je geduld hebt. Boren creeert warmte en je moet oppassen dat het dashboard niet lokaal gaat smelten. Dat wordt namelijk lelijk. Dus in ieder geval boren op een laag toerental. Liever iets langer er over doen dan te snel.
jc54
4 maanden geleden
Dit gaat het best met een konische boor.
Vaughn
4 maanden geleden
Als je alleen die twee opties tot je beschikking hebt zou ik voor de gatenboor gaan, mits scherp en perfect rond maakt deze de mooiste gaten.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

hoi geen speedboor gebruiken ,gewoon met izerboren beginnen met 8mm en verder opboren met grotere boren bv 12mm speedboor slaat vaak uit
(Lees meer...)
3 maanden geleden
Afhankelijk van de toplaag van je dashboard. Hard kunststof kan je prima met de speedboor te lijf. Heeft het een zachtere toplaag (bijvoorbeeld op leder of textiel gelijkend), dan is er een kans dat je dit met een speedboor kapot trekt.
Speedboor geeft bij mij meestal een minder gerafelde rand dan een gatenboor.
(Lees meer...)
3 maanden geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing