Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kun je doen om een dakraam in een plat dak van binnen te bedekken?

Het is tegen inkijken + zonlicht. Ik wil de bedekking open en dicht kunnen doen. Het raam kan niet open.

13 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

ik zou een gordijntje maken met aan boven- en onderzijde zo'n roetje van rekbaar materiaal.
het ligt hier in huis, maar ik weet niet hoe het heet, dus ik zoek naar een plaatje.

als je dat boven en onder door je gordijntje doet, gaat het niet hangen en is het goed open en dicht te schuiven.
het is een soort pennenveer, maar dan van zo lang je maar nodig hebt, en dat dicht op elkaar zit, met een rubberen coating.
vroeger hadden ze dat ook wel onder gootsteenkastjes, waar een gordijntje als kastdeur diende.

Toegevoegd na 9 minuten:
de bouwmarkt verkoopt het, ze hebben het in een zakje zitten, en het hangt bij de roedes in de buurt, en het dient dus tegelijk als roede.
aan beide uiteinden doe je op het kozijn een oogje zodat het bolletje erachter kan, dat op het uiteinde van die 'rekbare roede' zit.

Toegevoegd na 53 minuten:
[IMG]http://i50.tinypic.com/2wn061c.jpg[/IMG]
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een rolgordijntje is ook horizontaal te monteren.Lijkt me een goede oplossing.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hier hebben ze leuke dingen
zoals dat harmonicagordijn
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn diverse oplossingen voor dakramen in de handel. Rolgordijn, jalouzien, houwgordijntjes. Allemaal hebben ze een geleide systeem waarmee het gordijg ophog gehouden wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De goedkoopste oplossing is een stukje verduisterende gordijnstof, boven en onder een gordijnrailtje en een stangetje eraan waar je net bij kan, dan schuif je het zo opzij en weer dicht wanneer je wilt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding