Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarmee kan ik het beste mijn betonnen bovendorpel verven?

Ik wil mijn bovendorpel boven mijn kozijn verven.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken en welke producten heb ik hiervoor nodig?
Alvast bedankt voor het meedenken!

Picture for question
10 maanden geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Betonverf. Verkrijgbaar bij elke bouwmarkt.
(Lees meer...)
10 maanden geleden
Wat heb je nodig:
- emmer sop, doekje, sponsje, borstel
- plamuurmes
- evt. muurvuller voor buiten, of plamuur die op beton hecht (voor buiten)
- evt. grondverf
- betonverf
- kwasten

Stappenplan:
- schoonmaken
- alle oude losse verf afsteken, allen vastzittende oude verf goed opschuren
- alles nogmaals goed schoonmaken en ontvetten
- indien je alles strak wilt hebben: beschadigingen herstellen met plamuur/muurvuller voor steen/beton (plamuur wordt gladder, muurvuller houdt meer de structuur van steen/beton zelf zelf en kun je evt. door schuren nog wat gladder maken.)
- glad schuren
- nogmaals schoonmaken
- grondverf op plamuur aanbrengen en oude verflagen aanbrengen, op kaal beton en muurvuller kun je direct met betonverf aan de slag. Dus als je alle oude verf kunt verwijderen zou ik dat doen, dan evt. vullen met muurvuller en dan betonverf erop. Dan heb je 1 verfsoort en de minste kans op afbladderen in de toekomst, plus makkelijker bijwerken om de paar jaar (even schoonmaken, licht schuren en nieuw laagje betonverf erover).
- goede betonverf aanbrengen met een kwast, zie verpakking voor droogtijd, aantal lagen, etc. Dat kan verschillen per merk.

Schilder bij droog weer, maar niet in de volle zon. Betonverf droogt vrij snel, in de zon droogt het te snel.

Betonverf kun je bij de bouwmarkt op kleur laten mengen, maar is ook verkrijgbaar in een aantal standaard RAL kleuren. Als je dezelfde kleur wil als je kozijn, haal dan een paar kleurstalen bij de bouwmarkt en vergelijk die met de kleur van je kozijn. Waarschijnlijk is dat RAL 9001 maar om het zeker te weten even vergelijken.
(Lees meer...)
Inekez1
10 maanden geleden
betttt
10 maanden geleden
Super bedankt! Ik ga vanmiddag gelijk aan de slag :)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding