Wij hebben een knikarm zonnescherm van 5,5 m breed. Bij in- en uitdraaien kraakt een van de armen keihard.

We hebben al geprobeerd om de boel te smeren, maar dat heeft niet geholpen. Wat zou de oorzaak verder nog kunnen zijn van dit gekraak?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6K

Het beste antwoord

Denk niet dat het een lager is want die zitten er niet in, wel nylon bussen. Probeer het eens met hele dunne olie of teflon vanuit een spuitbusje. Dat kruipt beter tussen de onderdelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Klinkt of dat er een lager is versleten, hoop dat je nog garantie hebt, of erg handig. Anders wordt het een nieuwe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan heb je geluk. Scheelt een boel geld.
volgens mij slijtage van de lager!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoort niet, ook wij hebben zo'n ding, maar wel eletrisch aangedreven. Nooit kraakgeluiden.