Kun je over behang heen verven (latex)?

Ik wil de kamer van mijn zoon opknappen. Heb bijna al 't behang er af maar een gedeelte van een oude behanglaag krijg ik er niet af. (zat nog onder de nieuwe behanglaag) Is 't voldoende om de muren goed te schuren, graatjes dichtmaken en daar overheen met witte latex te schilderen?

3 jaar geleden
1.1K
crispy
3 jaar geleden
Als je nog behangresten op de muur hebt zitten wordt dat erg lelijk. Ik zou het er met wat water met biotex (natmaken en zacht laten worden) afhalen, dat lukt als het zacht is gemakkelijk met een plamuurmes.

Antwoorden (1)

In principe wel, maar dan moet je alle oneffenheden van papierlagen fijn en glad weg schuren. Doe je dat niet, dan zal je altijd de strepen van het oude behang zien.
Beter is het om het oude behang af te weken en te stippen met een breed plamuurmes. Voor het afweken zijn er heel goede middeltjes (behangafweek) die je kan kopen bij een verfwinkel of een doe het zelf. De derde mogelijkheid is om er een grove struktuurverf te gebruiken, zoals raufahser.