Hoe lamp buitenlamp verwisselen?

De lamp doet het na vele jaren niet meer. Dus de lamp vervangen. Maar hoe? Er zijn geen schroeven oid aan de bovenkant, geen scharnieren, enzovoort. En een beetje duwen en trekken helpt ook niet, het zit allemaal te stevig in elkaar. Hoe zit het mechanisme om te openen in elkaar?

Picture for question
3 jaar geleden
10.8K
Amadea
3 jaar geleden
Zo op het eerste oog zeg ik: naar links draaien bij het ronde deel boven de voet. Is dat vastgeroest, dan eerst WD-40 gebruiken.

Antwoorden (3)

Er zitten 2 schroeven aan de onderkant van de lantaarn. Daarmee zit de lantaarn (het gedeelte met glas en het dakje) vast aan de voet (het zeshoekige deel onderaan plus de 3 ronde schijven met de 2 opstaande stukjes).

Je zult een korte schroevendraaier nodig hebben, of je moet eerst de hele lamp losschroeven van het muurtje. Als je pech hebt zitten de schroefjes vol verf, zo te zien heeft iemand het geheel een keer (of meerdere keren) groen geverfd.
Inekez1
3 jaar geleden
De bedoeling is dat je de punt tegen de klok in draait daarmee komt de deksel los, de lamp-ontwerper zal nooit iets bedenken om de hele lamp van het muurtje te moeten verwijderen om een lamp te vervangen.
3 jaar geleden
Er is ruimte op 1 raampje. Druk dat wat naar boven en licht het eruit. Je kan dan bij de lamp.