Hoe maak je deze tegels weer op kleur?

Het natuurtegels maar vrouwlief heeft er vrolijk kalkreiniger opgedaan met dit als resultaat. Cement/kalk reiniger HG werkt 0.

Wie heeft de oplossing?

Picture for question
3 jaar geleden
1.5K
jc54
3 jaar geleden
Ik denk dat er iets is misgegaan. Ik zou hier een foto verwachten......
Inekez1
3 jaar geleden
Foto is idd wel handig om het probleem te kunnen beoordelen. Iets uitgebreidere tekst (of tenminste in gewone zinnen) helpt ook om een goed antwoord te kunnen geven. Heeft je vrouw er HG cement/kalk reiniger op gedaan? Of juist iets anders en probeer jij dat nu met die HG weer ongedaan te maken??
shellowvis
3 jaar geleden
Excuses. Het ZIJN natuurtegels maar vrouwlief heeft er vrolijk kalkreiniger opgedaan met dit als resultaat. Cement/kalk reiniger HG werkt 0 = als in totaal niet!

Antwoorden (2)

De HG-kalkreiniger werkt hetzelfde als de kalkreiniger die je vrouw heeft gebruikt. veel natuursteen is licht poreus en kan helemaal niet tegen de zure kalkreinigers. De kans op herstel is het grootst als je gebruikt maakt van een neutrale glansreiniger. Één keer onverdund gebruiken op de aangetaste plaats, daarna de hele tegelvloer behandelen met een verdunde oplossing (dweilen en uitwrijven).
Toegevoegd op 25 juli 2020 20:12: bron
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Polijsten is het beste om te doen bij natuursteen.