Scheurtjes in buitenstucwerk, hoe kan ik die het best wegwerken?

Mijn buitenmuur van mijn woning is van beton. Op het beton zijn isolatieplaten geplaatst en daarover is gestuct. Nu zijn op het stucwerk lichte scheuren ontstaan. Hoe kan ik deze scheurtjes weg werken, voordat ik de muur ga lakken. Een persoon zegt over de scheurtjes tegellijm smeren voor buiten ???

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.9K
ronron1212
3 jaar geleden
Lakken doe je zo een muur niet wel met verf schilderen die voor buiten is bedoeld. Je kunt de scheurtje een beetje open krabben en met kit vullen.

Antwoorden (2)

In Duitsland heb ik onlangs een muur geschilderd en had hetzelfde probleem. Dat heb ik opgelost met Alpina Rissfuller, de haarscheurtjes verdwenen als sneeuw voor de zon. Of er een gelijksoortig product in een Nederlandse bouwmarkt te koop is weet ik niet, maar je kunt het ook eventueel via Amazon bestellen. Het is er alleen in wit, daaroverheen kun je met iedere kleur buitenlatex die je wilt.
paulus811
3 jaar geleden
scheurtjes ontstaan doordat er vocht achter zit wat meestal in de winter ontstaat door bevriezing
Als je om de scheur tikt zal je horen dat het hol klinkt Deze plekken zal je kaal moeten maken en opnieuw moeten stucken Als je alleen de schuurtjes dicht smeert met welk wondermiddel ook mag je volgend jaar weer opnieuw verven