Wat is het verschil tussen siliconenkit en acrylkit?

Voor het afdichten van kieren zijn er 2 soorten kit, welke kit moet er gebruikt worden voor de verschillende toepassingen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
22.2K

Het beste antwoord

Siliconenkit gebruik je in de badkamer, c.q keuken ter afdichting van badranden en aanrechtbladen enz.
Deze is niet overschilderbaar! en niet verdunbaar!
Acrylaatkit daarintegen is wel overschilderbaar, en water verdunbaar, en deze gebruik je ter afdichting tussen bijv, kozijnen en muren en andere krimpnaden, VOOR het afschilderen, van zowel waterverdunbare verf en terpentine-gedragen verfsoorten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Acrylaten harden uit door verdamping van water (droging), terwijl siliconen juist water opnemen om uit te harden, nl. door het vormen van lange ketens. Siliconen hebben een iets hogere elasticiteit dan acrylaten. Verder zijn siliconen steeds glanzend of transparant, terwijl acrylaten mat zijn. Tenslotte zijn acrylaten overschilderbaar, siliconen niet.

Dus: Siliconenkit is elastischer maar op de meeste siliconenkit hecht geen verf, behang en dergelijke. De afwerking & de hoeveelheid beweging die je in de constructie verwacht zijn leidend
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik siliconenkit op plaatsen die vocht moeten weren. Badkamer en keuken.
Gebruik acrylkit in alle kieren binnen of buitenshuis. b.v. rond kozijnen en langs plinten e.d.