Wje weet wat die voor materiaal is?

Dit is een huis in de schoorsteen van een huis uit 1966. Et heeft vroeger een gaskachel op aangesloten gezeten. Heeft iemand een idee wat die voor materiaal is en of we het weg kunnen halen?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

In de jaren 60 werd voor de gaskachel-afvoeren gebruik gemaakt van verzinkte ijzeren buizen. Als je daar geen afvoer nodig hebt kan je hem gewoon dichtmaken (eventueel stuk uithakken en dichtmietselen). Mocht je het idee hebben een open haard neer te zetten, dan zou ik de hele afvoer vanaf het dak uit laten controleren door een vakman.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt voor uw antwoord. Ik hoef me dus ook geen zorgen te maken dat er asbest dan vrijkomt? Dan ga ik het allemaal weghalen. Bedankt