Hoe kan ik het beste tegellijm verwijderen van mijn cementdekvloer in de keuken?

Ik heb de bestaande tegels eruit gesloopt en wil deze vervangen door nieuwe. Op de cementdekvloer zit nog een laagje tegellijm. Mijn vraag is Hoe ik deze het gemakkelijkst kan verwijderen. Is het handig om de vloer glad te maken door de oneffenheden op te vullen met tegellijm? Het betreft in totaal ca. 19 m2

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
53.1K

Antwoorden (5)

Het meest milieuvriendelijke is om de vloer gewoon te egaliseren met een laagje cement. Is dit geen optie en is het echt noodzakelijk dat de tegellijm verdwijnt dan kun je het beste zoutzuur, of fosforzuur gebruiken. Na het instrijken met één van de twee zuren steek je de lijmresten zo van de vloer af...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kunt de vloer met egalise weer (laten) egaliseren, an heb je het vlakste resultaat voor een nieuwe toplaag.

Als de tegellijmresten plaatselijk dik zijn, kun je beginnen dit af te steken of zoveel mogelijk weg te schuren.

Je zegt al nieuwe tegels te willen gaan leggen. Hiervoor hoeft de vloer niet 100% vlak te zijn, de nieuwe tegels komen ook weer op/in de tegellijm te liggen.

Ze hebben bij mij van de week tegels gelegd, en de vloer was zeker niet glad (een zandcement dekvloer vanuit de bouw, inclusief een extra aanbouw die later is geplaatst).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik neem aan dat ze wel eerst een druklaagje neer hebben gelegt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
gelegd.
Druklaagje? Nee hoor, het waren wel drukke jongens, maar ze hebben de tegellijm zo op de vloer gesmeerd met een lijmkam.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ga ergens anders lesgeven. Kan idd ook wel op een afdekvloertje. Las het even verkeerd. Of is het verkeert? Of verkeerdt? Of verkeertd? Of verkeerdtd/verkeertdt?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
refrein:
Ik wist niet dat je kwaad werd,
ik wist niet dat je kwaad werd
Ik ken d'r niet van weten,
man had ik het maar geweten
Man dan had 'k niet gedaan Ik wist niet dat je kwaad werd,
ik wist niet dat je kwaad werd
Denk toch 's om je hartjie,
man neem lekker een kebabtjie
Man dan knap ie lekker op http://lirama.net/song/55278
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als ik toch eens al die spelfouten hierboven zou weergeven....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
d'r
'k
hartjie
kebabtjie
ie
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ken
toch's
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
;-)
Je kan 'Alabastine vloerlijmverwijderaar' gebruiken.
Te koop bij de bekende bouwmarkten
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kan het best gewoon een druklaagje op de vloerlijmen, waar je de tegel weer op lijmt. Moet je natuurlijk wel even uit kijken met je drempel hoogte en je deur etc.
Een druklaag is gewoon een soort folie/piepschuim/karton wat je wil, die je op de vloer legt en lijmt, waardoor oneffenheden verdwijnen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tegellijm is een bouwcementprodukt dat zich alleen mechanisch laat verwijderen. Denk aan hamer en bijtel of een kango met een platte bijtel. Als je als doe het zelver een vloertegel gaat leggen zorg dan altijd voor een egale ondergrond. Dit geeft uiteindelijk het beste reseltaat.