onze wandcloset spoelt niet meer goed door de kracht van het water is minimaal wat moet ik doen?

de kracht van het water is minimaal.
houd ik de knop langdurig vast komt er wel water maar niet krachtig genoeg

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Soms zijn de gaten waar het water doorheen valt dicht geraakt door kalk afzetting, wellicht is dat het probleem.

Antwoorden (2)

Dan vult de bak niet meer volledig hierdoor krijg je dus geen kracht op de uitstroom. Loodgieter laten komen en laten nakijken.
Het water valt alleen maar door de hoeveelheid water met kracht naar beneden door het indrukken van de knop. Waarna het reservaat weer vol moet lopen de vlotter bepaald fot hoever het water komt. Deze vlotter zal wal niet meer goed werken.
Toegevoegd op 21 november 2018 21:44: tekst
5 jaar geleden
Probeer het bedieningspaneel te verwijderen, daarna de montagepplaat waar deze op zit (indien aanwezig). Vervolgens zie je het mechanisme en kun je met een beetje geluk IN de bak kijken. Spoel dan het toilet door en kijk wat er gebeurt. Komt de vlotter (drijver) omhoog, wordt de bak gevuld met nieuw water enz. Een loodgieter bellen kan altijd nog als je er niet uit komt.
paulus811